3 راه ساده برای سرمایه گذاری روی خود و تغییر زندگی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 99
نویسنده : یوسف زاهدی

یادگیری سرمایه گذاری روی خود ممکن است سودآورترین سرمایه گذاری باشد که تا به حال انجام داده اید. این نه تنها بازدهی آتی را به همراه دارد، بلکه اغلب یک بازده فعلی نیز دارد.

مطمئن ترین راه برای دستیابی به زندگی با کیفیت بهتر و موفقیت، بهره وری و رضایت، اولویت دادن به سرمایه گذاری در رشد شخصی و حرفه ای است. تلاشی که برای سرمایه گذاری مداوم روی خودتان انجام می دهید نقش مهمی در تعیین کیفیت زندگی شما در حال حاضر و آینده دارد.

1. مهارت های خود را توسعه دهید

بهبود مهارت‌های شما همیشه به معنای سرمایه‌گذاری در آموزش عالی نیست، اگرچه این مطمئناً یک گزینه و شاید بسته به رشته شغلی شما ضروری است. سرمایه گذاری روی دانش و مهارت های شما می تواند اشکال مختلفی داشته باشد.

علاوه بر این، گسترش سطح دانش و مهارت شما به عرصه کسب و کار محدود نمی شود و لزوماً نیازی به رسمی نیست. راه های "سرمایه گذاری مهارت" زیادی وجود دارد.

تحصیلات خود را پیش ببرید

کلاس های اضافی، مدارک پیشرفته و گواهی های مربوطه، همه سرمایه گذاری های ارزشمندی هستند. در کلاس ها حضوری یا آنلاین شرکت کنید. (Lifehack همچنین دوره های آنلاین مختلفی را ارائه می دهد که به شما کمک می کند تا از محدودیت های خود رها شوید.)

حتما مقاله 7 راه برای تبدیل شدن به کوچ زندگی را مطالعه کنید

اگر علاقه مند به پیشرفت در حرفه خود هستید، ممکن است این مکان عالی برای شروع سرمایه گذاری روی خودتان باشد زیرا مهارت های اضافی درهای بیشتری را باز می کند. اهداف تحصیلی خود را تعیین کنید و شروع به سرمایه گذاری در تحقیق کنید.

از آموزش های موجود استفاده کنید

در کارگاه ها ثبت نام کنید، در کنفرانس ها شرکت کنید یا در وبینارها شرکت کنید. بسیاری از این ها برای شرکت کنندگان رایگان است، بنابراین تا حد امکان از آنها استفاده کنید.

دانش خود را گسترش دهید

تقریباً در مورد هر موضوعی که قابل تصور باشد اطلاعات زیادی در دسترس است. برای سرمایه‌گذاری روی خود، کتاب بخوانید، مقالات را مطالعه کنید، سخنرانی‌های TED یا ویدیوهای YouTube را تماشا کنید... هر چیزی که مربوط به استعداد یا مهارتی است که می‌خواهید روی آن کار کنید.

روند فعلی را حفظ کنید

از آخرین روندها یا پیشرفت ها به روز باشید. در نشریات مشترک شوید، وبلاگ های کارشناسان را بخوانید و آخرین اخبار را دنبال کنید.

2. جنبه خلاقانه خود را کاوش کنید

در بسیاری از ما چشمه‌ای از خلاقیت وجود دارد که هرگز از آن استفاده نکرده‌ایم یا مطمئناً از بالاترین پتانسیل خود استفاده نکرده‌ایم. ممکن است لازم باشد خلاقیت فردی خود را با یادگیری یک مهارت جدید یا صرف زمان برای چیزی که ما را خوشحال می کند، کشف و تقویت کنیم.

خلاقیت به هر شکلی به ما کمک می‌کند تا از نظر شخصی و حرفه‌ای رشد کنیم، مشکلات و راه‌حل‌ها را به روش‌های مختلف ببینیم و از سایر بخش‌های ذهنمان که ممکن است قبلاً استفاده نشده‌اند، استفاده کنیم[1]. مهم است که به خاطر داشته باشید که خلاقیت چهره های زیادی دارد. این بسیار گسترده تر از یک نقاش یا مجسمه ساز است. همچنین در مورد آزمایش چیزهای جدید است.

  • یک زبان جدید یاد بگیرید: در کلاس شرکت کنید یا از نرم افزار آموزش زبان استفاده کنید.
  • آشپزی لذیذ را امتحان کنید: با یک کتاب آشپزی جدید در یک کلاس رسمی ثبت نام کنید یا از کسی که می‌شناسید بپرسید که به روش دیگری از آشپزی لذت می‌برد.
  • چیزی بنویس: کتاب، داستان کوتاه، شعر، هر چیزی.
  • دنیای بیرون را کاوش کنید: باغبانی، تماشای پرندگان یا عکاسی از منظره را امتحان کنید.
  • از موسیقی لذت ببرید: یک ساز بنوازید، ساز جدیدی یاد بگیرید یا به یک گروه موسیقی بپیوندید.
  • چیزی ملموس خلق کنید: نقاشی کنید، مجسمه سازی کنید، سفال بسازید، جواهرات بسازید، یا لباس های خود را طراحی کنید.

شکلی از فعالیت را انتخاب کنید که هرگز امتحان نکرده اید، سال ها است تمرین نکرده اید یا هرگز به طور کامل آن را کشف نکرده اید.

3. ذهن و بدن خود را پرورش دهید

پرورش ذهن و بدن به شما این امکان را می دهد که در حال حاضر و در آینده چیزهای بیشتری برای دادن داشته باشید - انرژی، دانش، شفقت، ایده ها، قدرت، و استقامت فیزیکی و ذهنی بیشتر.

  • ذهن خود را با یادگیری چیزهای جدید و فعال نگه داشتن ذهن خود گسترش دهید، زیرا این به رشد و حفظ توانایی ذهنی شما در زمانی که روی خود سرمایه گذاری می کنید کمک می کند.
  • بخوانید: برای شروع کتاب، روزنامه یا مجله بردارید.
  • فرهنگ را کاوش کنید: در اجراها شرکت کنید، به سبک های مختلف موسیقی گوش دهید، سفر کنید یا به یک سازمان یا گروه متشکل از افراد با پیشینه های مختلف بپیوندید.
  • ذهن خود را باز کنید: با کسانی که با شما مخالف هستند وارد گفتگو شوید. به یک بحث نگاه کنید و سعی کنید دیدگاه مخالف را اثبات کنید.
  • ذهن خود را فعال نگه دارید: بازی های کلمه ای، بازی های رومیزی که شامل استراتژی هستند انجام دهید یا سعی کنید از مغز خود برای انجام محاسبات ساده به جای تکیه بر ماشین حساب استفاده کنید.

وقتی تصمیم گرفتید روی خودتان سرمایه گذاری کنید، همچنین تصمیم بگیرید که از بدن خود مراقبت کنید. اگر از بدن خود به گونه ای مراقبت کنید که ممکن است از یک ماشین گران قیمت نگهداری کنید، عملکرد شگفت انگیزی خواهد داشت و برای مدت بسیار طولانی دوام می آورد. اصول اولیه را به خاطر بسپارید:

به آن سوخت با کیفیت بالا بدهید

تا جایی که ممکن است غذاهای سالم را انتخاب کنید. آنچه می خورید نقش زیادی در انرژی و توانایی شما برای انجام کار ایفا می کند. معاشرت سوخت خوبی برای مغز شماست، بنابراین تا جایی که امکان دارد با دوستان خوب دور هم جمع شوید.

آن را خیلی سخت فشار ندهید

اغلب استراحت و استراحت کنید، سرعت خود را کم کنید و سیستم خود را بیش از حد بارگذاری نکنید. همچنین، دنده ها را خیلی سریع تعویض نکنید. باعث استرس و آسیب به بدن شما می شود.

تعمیر و نگهداری منظم را دریافت کنید

وقتی مریض هستید به دکتر بروید؛ آن را تا زمانی که کاملاً از بین نرفتید به تعویق نیندازید. بهتر است از نگهداری پیشگیرانه استفاده کنید. معاینه شوید، ویتامین های مناسب مصرف کنید و به رفتارهای نامنظم یا نامنظم توجه کنید.

نمای بیرونی را جلا دهید

بسیاری از مردم ظاهر خود را بیهوده و خودپسندانه تلقی می کنند، اما این تا زمانی نیست که زیاده روی نکنید. ما در مورد لیفت صورت و بوتاکس صحبت نمی کنیم. ما در مورد کوتاه کردن موی فوق العاده و پوشیدن لباس هایی صحبت می کنیم که به شما احساس اعتماد به نفس و جذابیت می دهد.

کارهای بیشتری می توانید برای مراقبت از بدن و ذهن خود انجام دهید: 30 عادت مراقبت از خود برای ذهن، بدن و روح قوی و سالم

نتیجه گیری

سرمایه گذاری روی خودتان واقعاً در زندگی، رفاه و توانایی شما برای پیشرفت و عملکرد به بهترین شکل ممکن تفاوت ایجاد می کند. میزان سرمایه گذاری شما بر روی خود، ذهن و بدن، نه تنها نحوه تعامل شما با دنیای بیرون را شکل می دهد، بلکه اغلب منعکس کننده نظری است که شما نسبت به خود دارید.

آینده شما تا حد زیادی توسط تمایل و توانایی شما برای سرمایه گذاری روی خودتان در حال حاضر تعیین می شود.

منبع




:: برچسب‌ها: کوچ , زندگی , موفقیت ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: